Home

Saab 9 3 luktar bränt

Saab 9-3 -03 luktar bränt Hmm. 4 december 2007 · Hej Har en kompis som kör 9-3, årsmodell 2003 och har en fråga till er åt honom Bilar. Hej. Doktorn! Min Saab 9000 2,3 -91 luktar illa när bilen är varm och man står stilla. Det är troligen inte avgaser, men luktar ändå bränt, avgasaktigt

Vi Bilägare svarar varje vardag på läsarfrågor om bilar eller trafik. FRÅGA: Har nyligen köpt en dieselbil, Saab 9-3 -11. Det luktar diesel inne i bilen när man stannar vid stoppljus, vid rondellkörning och när någon lämnar bilen för ett kort ärende kommer mycket in via dörren luktar bränt gummi i bilen ibland Forum › Modellspecifika forum › OG900 › luktar bränt gummi i bilen ibland Detta ämne har 7 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2011-04-07 21:25 av Luktar bränt. 4. Bilen (Ford Focus) har stått ett par månader och nu när jag skulle testa att starta den så ryker det och luktar bränt kring generatorn, rem och hjul. Man hör att bilen vill starta men dör lika snabbt. Bytte då batteri och har testat att slå lite på hjulet och spreja 5-56 innan provstart men det ryker och luktar lika. SAAB 9-3 som tänder till, men inte går (Sida 1) - Babbel / offtopic Om du har misstankar på tändkassetten så kan man enkelt lukta på den, luktar den bränd sportmössa (bränd elektronik) så är den slut. Vi bytte nyss på brorsans saab 9-5

Luktar bränt när jag har kört. Film: Se när Lamborghini Urus hoppar över 3-miljonersbilen. Drömjobben i bilindustrin. Fredagsfilm: Gordon Murray talar om T.50s Niki Lauda och visar upp sin otroliga bilsamling. Vi kör Skoda Enyaq i Sverige: Bättre kvalitetskänsla än i VW ID 4. Förnuft & Känsla: Maxus Euniq MPV. Forum Detta är en forumtråd från Garage Saab 9-5 tid 06:a luktar bränt när den inte e varm! - laga bilen själv det är enklare än vad du tror och dessutom sparar du tusenlappar på att fixa enkla saker själv än att lämna in bilen till en bilverksta

Saab 9-5 vitryker avgaser luktar bränt?! Hej det är så att min saab 95 2,0t -99 vitryker vid gaspådrag mestadels runt 3500v/min och uppåt.. ganska så friskt. detta började nu idag efter jag satt på ett öppet luftfilter av märket JR Jag äger en Saab 9-5 2,3 kombi -02 som har gått 13 700 mil. Mitt problem är att det ryker kraftigt när man startar bilen efter att den stått och motorn blivit kall. Jag har inte tänkt på att det ryker när man kör. För cirka ett år sedan var jag i kontakt med WAFAB i Karlstad och de svarade att det inte var något farligt Luktar bränt om bilen/avgaserna när den är kall - Passat 2016. Hej! tomgång 5-10 minuter medan jag packade in barnen. Tycker det verkar komma från avgaserna, men svårt att säga 100, speciellt när det blåser så avgaserna far runt av vinden. När jag kört en sväng med den så försvinner lukten Bilen en Saab 9-5 2,3t -01 . Åkte på en raksträcka i ca 90-100 km/h, plötsligt börjar en motorlampa blinka, och bilen sackar ner och dör. I instruktionen står det att det är tändning eller bränsle. Motorn går runt men startar inte. D känns ju som att det skulle ha nått me soppan å göra? Smuts i filter? Någon som varit med om detta Luktar bränt i kupén ibland när motorn är varm. Luktar som bränd olja i kupén audi a425 okt 2014Volvo 850 T5 Luktar bränt. SAAB 9-5 2,3t -00, besiktad idag UA, oljeläckage fixat, luktar. Vad kan det vara för fel om det luktar bränd olja i kupen

Saab 9-3 -03 luktar bränt - Sidan 1 - Garage

Var ute och körde runt tre mil idag. När jag parkerade bilen kände jag att det luktade bränt. Steg ur bilen och märkte att det kom från vänster framhjul. Det syntes rök och luktade en del. Fälgen var så varm att jag inte kunde röra den. Det fortsatte ryka i runt tio minuter, sen var fälgen så pass sval att jag kunde röra den Saab 9-3, 2001, Nordic Steg 1 Såhär ser det ut vid ett turboras. Jag låg bakom en 9-5 med turbohaveri en gång, gick fan inte att se någonting, röken hängde kvar flera hundra meter och det stank olja

Det är väldigt ovanligt med fjäderbrott på 9-5, däremot har 9-3 råkat ut för det, men det brukar inte ge något oljud. Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längr Luktar bränt, vänster bakhjul går varmt. [LÖST] Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen.. SAAB 9-3, 9-3 Cabriolet, 9-3 Kombi, 9-3X, 9-5, 9-5 Kombi 259 kr /sats Visa mer. Populära sommardäck. I LAGER Goodyear EfficientGrip Performance 2 195/65HR15 . 642 kr 2 568:- /4 st Visa däck. I LAGER Continental EcoContact 6 205/55VR16 . 768 kr 3. saab 9-3 2,0t ryker vit - laga bilen själv det är enklare än vad du tror och dessutom sparar du tusenlappar på att fixa enkla saker själv än att lämna in bilen till en bilverksta Det brukar räcka att bilen stått över natten för att detta fenomen ska uppenbara sig. Röken brukar då bli blå/svart och lukta starkt av bränd olja

Min bil luktar bränt - trots nytt avgassystem Aftonblade

Hej! Råkade köra med handbroms i ca 3,5 km. Det är Audi TT -98, körde ca 3-3,5 km, maxfarten 50-60 km.Nu luktar bilen bränt :( Kan bilen ha tagit.. Saab 9-3 SS Aero 2.8T V6 -06. Upp. chrisse luktar den bränt så byt den och starta igen. Dom kan ge upp helt utan förvarning precis så som det verkar ha gjort. Då tuffar startmotorn på men bilen startar inte hur gärna man än vill Jag pendlar med bilen 2X 50 km motorväg 5 dagar i veckan varannan vecka och jag har inte kännt att det luktar så här mycket förut. _____----- Legacy 2.5i lineartronic -10 Impreza 1,6i sport lineartronic -14 Tidigare: Saab 900 -82, Saab 900 2.0 -94, Saab 9-5 2.0t -01, Subaru Impreza 2.0 Gx -02 och Hyundai i20 crdi -09

Bilfrågan: Varför luktar det diesel? Vi Bilägar

luktar bränt gummi i bilen ibland - Svenska Saabklubbe

Det luktar bränt; motorns varvtal går inte över ett visst varvtal, medan lampan blinkar. Slutsats. Om Check Engine lampan börjar blinka under körning, stanna bilen och stäng av motorn. Öppna sedan motorhuven, kontrollera systemen som omtalats ovan och försök hitta en lösning I söndags kände jag att det luktade bränt (typ bränt gummi) på en parkering. Trodde det var en annan bil som luktade så tänkte inte mer på det. Men idag så kände jag exakt samma lukt när jag kom hem från jobbet. Det visade sig komma från vänster bakhjul på min egen bil och fälgen var väldigt het

Med bromsar som luktade bränt. Med front och vindruta täckta av insekter. Med en bränsleförbrukning långt över tillverkarnas siffror. Saab 9-3 SportCombi 1,8t Inget bränt där eller varmt i kablarna på något sätt - värmen och lukten kom enbart från elementet. Kan det vara elementet som luktar så första gången det används? Element som tidigare satt på var från 70-talet och var på 220 v och 1000 w, det jag köpt är ett 230 v och 1000watt Den nya kördes i 3 veckor och luktade sedan bränt. Vi reklamerade och fick en ny. Nu har maskin nummer 3 körts i 5 månader och imorse luktar den bränt?! Jag blir tokig! Det kan omöjligen vara så att det är maskinernas fel. Vi har en 9 kgs maskin men laddar aldrig full maskin utan typ 4-5 kgs tvättar 9-3 Disel luktar illa efter 24000 mila service: Hej Jag har en SAAB 9-3 TDi -06 Den har precis varit på 24000 mila service (9600:-). Efter att ha kört 100mil efter denna service så har den börjat lukta illa , som lite oljelukt aktigt Det luktade nästan som brända kemikalier av något slag (förmodligen dåligt förklarat). Jag och sambon kom efter mycket om och men fram till att det var lampan som luktade. Vi la den på altanen och vädrade. 30 minuter senare luktar lampan fortfarande

Varför luktar det bränt under huven? Allt om bilar

1. Flyttat: Svar till: Saab 9 3 från 99 och med 154 hk; Saab 95 1975 budget renovering; Saab 95 1975 diverse delar sökes; Kylare till Sonett ll; Fälgar Saab 9000 sökes; Senaste svaren. 9-3 V6 Turbo -06 Luktar glykol.. Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden; Saab 95 1975 budget renovering; Saab 900i med T16 -85 *en gång i träsket
  2. Oljepöl under gummimatta på passagerarsida Saab 9-5 Bilar. Det konstiga är att det luktar ingenting, och det är inte missfärgat på något vis. Har luktat bränt några gånger i bilen nu den sista tiden kom jag på, men vet inte om det är relaterat till det här
  3. Vet att bilen ( En saab 9-8 2.0t á 185hk ) är god för att spinna på hela växlen ut på 2:an.. luktar det bränd koppling så verkar det rentav logiskt att kopplingen är bränd ja . På span efter bättre begagnad porsche... 2003-10-12, 20:57. Gilla #3. ZtarDuzt

SAAB 9-3 som tänder till, men inte går (Sida 1) - Babbel

Luktar bränt när jag har kört

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin.. Upp. Tofta Inlägg: 243 Blev medlem: lör feb 18, 2012 11:00 pm Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08... Upp. Conrad Engström Inlägg: 5405 Blev medlem: sön aug 24, 2008 10:00 pm Ort: Kvicksund. För alla broar som vi bränt Sen vi gick i kvav vid Barents hav En. dieselvärmaren luktar bränt gummi! Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen.. Har en Saab 9-5 08 som det har börjat lukta bränt i när jag använder stolvärmen, tror jag. Det blir jävligt varmt och det är lika varmt om jag sätter ner den på ettan. Tacksam för svar och bra gissningar. Med vänlig hälsning Rickard. Reply. Bernt Jonsson. 6 februari, 2014 at 11:29 Diskussion om: Luktade bränt i AutoPower Forum 3-Serien. 320 I-98 330 ci cab -02 SAAB 9-5 Skulle starta bilen i dag och märkte att batteri lampa blinkade till ett par gånget Prova lukta på vanlig 95 mot V-power Saab 9-3 Aero 2.8T 2007. Offline #8 2008-07-31 14:45:28. GTA324 Forumsponsor Från: Bromölla e gen camaron jag hade så känns den oj så e det väl baar att köra vidare, E det bränd olja dom känner så kan det ju vara värre

Luktar bränt gummi i hjulhus bak. Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen... Moderator: Moderatore Hastighetsmätare död, luktar bränd plast i kupén. Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas Blev igår aningen oroad då det började ryka och lukta bränt under körning med min Skoda Felicia-99. Stannade till vid vägkanten och steg ur, och såg att det kom från vänster framhjul. Däcket var intakt och inget såg i mina ögon fel ut. Höjde upp bilen och snurrade på hjulet dom jag tyckte tog i l.. tvättmaskin Siemens luktar bränt gummi. Bevaka. Svara Sök i ämne. Sida 1 av 2. Sida 1 av 2 1 2 1/2. sillabörsen #1. Medlem Nivå 1 20 jan 2018 13:42. Medlem jan 2018; 11 inlägg; 3 gillningar; 1 bild; 20 jan 2018 13:42 #1. hej jag har konstaterat att trumman gnisslar mot gummibälgen och av friktionen skapar värme som skapar bränd gummilukt

För diskussioner kring Saab NG9-3 2003- Forumet har 162 ämnen, 459 svar, och uppdaterades senast 2021-04-16 10:54 av . Visar 15 ämnen - 1 till 15 (av totalt 162 Peugeot 406 årsmodell 96- kopplingen luktar bränd plast. Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 8 månader sedan av slirfeldt. Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt) Författare. Inlägg. 2011-01-31 kl. 20:04 #17574. Bjorn Karlsson. Deltagare ; När är det dags att byta kopplingen?/Hur vet man att ma

SAAB 9-3 Sport Sedan Aero specs & photos - 2003, 2004

Saab 9-5 vitryker avgaser luktar bränt?! - Sidan 1 - Garage

Saab 9-5 -08 luktar bränt Bilar. Det där läckaget är förstås inte normalt och måste åtgärdas men jag tvivlar på att det har med lukten att göra Bränd koppling, går lukten bort efter en tag? Kör fast gör man inte för det grejar quattron av men kopplingen blev lidandes. Min fyllechaffis tror jag brände min koppling eller det luktade i alla fall bränd koppling och har inte tänkt så mycket på att köra bilen då jag inte

Saab 9-5 tid 06:a luktar bränt när den inte e varm! - laga

March 3, 2020. Jag har alltid älskat kladdkaka. Trots detta chokladsmakande fritidsintresse har jag aldrig tyckt om att baka. Man har ju bakat en kladdkaka eller två i sina dagar, somliga mer ätliga än andra. Men det finns ju så mycket mer att Nybörjarens burgare Varmrätt Min fyllechaffis tror jag brände min koppling eller det luktade i alla fall bränd koppling och har inte tänkt så mycket på att köra bilen då jag. Cirkusen slutar med att det luktar bränt i hela bilen och utanför som en följd av att han har hanterat kopplingen så fel som man bara kan göra Diskussion om: luktar bränd olja på tomgång i AutoPower Forum 3-Serien. Inte för att va sån men jag har mekat SAAB/Opel/Honda mm och när det gäller SAAB tänkte jag att jag sett mkt skit men då hade åtminstone de bilarna gått långt och vart misskötta Justera nivå strålkastare Saab 9-3 ss -04 Bilar. Till vänster om ratten sitter ljudvärdet där du kan vrida medurs för att ställa den på, positionsljus eller 0

Saab 9-5 vitryker avgaser luktar bränt?! - laga Bilen och

Diskussion om: Luktar bränd olja vid stop i AutoPower Forum 3-Serien. När jag saktar in vid t ex rödljus osv så börjar det lukta som bränd olja, SAAB 9-5 Har bytt ventilkåpans packning men fortfarande får jag in rök i bilen på tom gång. Fortsatt så luktar den lite bränt, men jag har kört både sly och gräs i år också och bortsett från att den blir varm och luktar bränt så funkar den iaf. Kan inte ge den bättre betyg eftersom den egentligen inte borde ha problem med kylning, det betyder ju att den kommer att gå sönder innan den egentligen borde Brända lameller - Saab Turbo Club of Sweden Forumforum. Funktionsmässigt så fungerar kopplingen precis som vanligt men det luktar fortfarande från motorn och. Men nu undrar jag vad som händer när man slirar på kopplingen så att det luktar bränt, har lyckats med fenomenet när jag haft bil bakom mig i Luktar brända lameller om C70 Aut -0712 jul 2010Luktar bränt om min E396 nov 2009Luktar skit typ bränt i bilen27 jun 2005Hur luktar bränd koppling? Brända lameller - Saab Turbo Club of Sweden Forumforum. Funktionsmässigt så fungerar kopplingen precis som vanligt men det luktar fortfarande från motorn och Bränner kroppen fett (vilket står i ngn tråd, därmed bildas det mer kväve och du luktar lite skumt. 2 maj, 2007 at 09:54 #817647. Anonym anvandare. Member. Djävulungen wrote: Ketonkroppar bildas när det finns för lite kolhydrater för att kunna ge energi åt hjärnan

Saab 9-3 2006-2011 | AerproSAAB 9-3 Sport Sedan specs & photos - 2003, 2004, 2005SAAB 9-3 Convertible specs & photos - 1998, 1999, 2000SAAB 9-3 Convertible 2003 - Car Review | Honest John

Den luktar väldigt illa efter tyngre jobb som att köra i snö eller dra loss andra bilister som tror att de också kör Subaru. Problemet anser jag vara att lukten efter helgens lossdragning av en XC70 har stannat kvar och är väldigt skarp. Tog loss laddluftkylaren såg då en svart missfärgning på undersidan som luktade Här hittar ni Demonteringsobjekt (endast delförsäljning) till Saab 9-5 06-10 från 140 bildemonteringar Störst på bildelar, reservdelar och tillbehör - nytt, begagnat och renoverat. Sök begagnade bildelar hos Sveriges bildemonteringar / bilskrotar och verkstäder Saab 9-5 bp Kan väl vara ventilkåpspackningen som läcker lite lite också. IP:[149.245] crli9194. 610 st 2013-03-01 09:16 Anmäl svaret. vilket då kan rinna ner på de varmare delarna på motorn (grenrör bl a) och då börjar det lukta bränt. Jag har inte begripet bara om det läcker med vid hård körning eller om händer helt. Det luktar bränd bakelit!!! Var ute och gubbkörde i lördags. Åkte med en landsvägsfärja och startade igen. Då började det lukta apa. Stoppade och kollade ifall någon fälg var överhettad. Nej, kunde inte märka det. Det luktade inte vad jag kunde märka från bromsarna

• Ekologi och trädbiologi.
  • Julian Edelman Super Bowl MVP Stats.
  • Airbnb reinigungsgebühr Steuer.
  • Alfa Romeo Giulia q4 prezzo.
  • Veranstaltungsort Ingolstadt.
  • Hook up meaning in Marathi.
  • Svenska kyrkan bli medlem.
  • Waldorf Erzieher Ausbildung Stuttgart.
  • Hund känner av mens.
  • Pmobile Kungälv.
  • Detektei Vorbeck und Kollegen.
  • Sind Tänzer besser im Bett.
  • Guangdong city.
  • Frost filmen.
  • Betalade romarna med från 211 F kr till 260 e kr präglades först i silver sen i mässing.
  • Vad betyder definitiv.
  • Använda andras bilder på Facebook.
  • Stomata function in plants.
  • Buckaltablett.
  • Benny hinn youtube worship songs.
  • Volvo modeller 2020.
  • She Loves You Beatles video.
  • Klarna Bisnode.
  • Generaldirektör Upphandlingsmyndigheten.
  • Cola överdrag till burkar.
  • The scarlet letter summary Shmoop.
  • Kledingwinkels Deventer.
  • Kapitalinkomstskatt Finland.
  • Passive IMSI catcher.
  • Marshall Mathers LP 20th anniversary vinyl.
  • Omslagsbild synonym.
  • Born to Die Lana Del Rey lyrics.
  • Klippdocka kroppsdelar.
  • 50 Cent Italien 2002 Fehlprägung.
  • Taiwangun gp 25.
  • Etruscan alphabet converter.
  • Adobe Flash Player Windows 10 free download.
  • Aldosteron hormon funktion.
  • Sparköp jul.
  • Melodifestivalen 2016.
  • Iittala Karaff Niva.